Als je iets elke keer opnieuw moet uitleggen, dan kan je best op zoek gaan naar manieren om het te vereenvoudigen.
Ik werk momenteel als freelance recruiter, en als ik een nieuwe vacature heb, dan schakel ik selectiekantoren in die me helpen om kandidaten te vinden.
Vroeger moest ik dan elk kantoor bellen om elke keer weer hetzelfde verhaal te doen. Niet efficiënt.
Tegenwoordig pak ik het slimmer aan.
Ik neem mijn dictafoon van mijn iPhone erbij en begin het verhaal te doen.
Als er veel te vertellen is, neem ik verschillende audio’s op, zodat ze niet te lang duren. Eentje over de afdeling, eentje over de taken, eentje over het profiel dat we zoeken en eentje over hoe de selectieprocedure eruitziet.
Maar ik heb er ook die ik kan hergebruiken. Zo heb ik een audiobestand met het verhaal over het bedrijf: wie we zijn en wat we doen.
En voor het overzicht van de extralegale voordelen die we bieden, heb ik een bestand in OneNote staan dat ik kan copy pasten in een mail.
Dat bespaart me heel wat tijd als ik een nieuwe vacature opstart. Dan heb ik nog een korte meeting met het selectiekantoor om op te starten en dan zijn we vertrokken.