Tegenwoordig wordt er op het einde van een LinkedIn post vaak een stukje tekst gezet waarin staat wat je voor anderen kan betekenen.
Zoiets als dit:
Je zou dat tekstje elke keer kunnen copy-pasten van een andere post of van een notitie die je ergens hebt staan, maar het kan veel makkelijker.
Maak een account aan bij Text Blaze. Dat is een text expander.
Je kan er verschillende ‘snippets’ in maken.
Teksten (dat kunnen zowel korte als lange teksten zijn) die je regelmatig gebruikt, kan je vanzelf laten typen als je een bepaalde ‘code’ typt.
Een paar voorbeelden?
- Als ik /gm typ, dan komt mijn Gmail adres tevoorschijn.
- Als ik /BE0 typ, wordt mijn btw-nummer getoond.
- Als ik /gv typ, komt er Gelukkige verjaardag 🙂 te staan (handig voor op Facebook).
En als ik /lie (LinkedIn Einde) typ, dan komt het tekstje voor onder mijn LinkedIn posts tevoorschijn.
Maar je kan er echt nog veel meer in.
Zo moet ik wel eens mails sturen waarin een datum moet komen die 3 dagen verder ligt dan vandaag, of 1 van 3 namen invullen in een mail, dat heb ik allemaal geregeld in TextBlaze.
Handig hè?
In de gratis versie kan je 20 snippets gebruiken.
Voor mij was dat een tijdje genoeg, maar nu gebruik ik het zo intensief, er zitten ook hele mails in, dat ik met heel veel plezier betaal voor de pro versie (2,99$/mnd).
Ter inspiratie hieronder een paar van mijn snippets (enkel de instructie, niet de volledige tekst, anders wordt de post veel te lang)