Er is weer een kwartaal afgelopen, dus heel wat zelfstandigen zitten nu weer te zuchten aan hun computer, op zoek naar alle facturen van de afgelopen maanden om door te sturen naar hun boekhouder.
Ik had er al een superefficiënt systeem voor ontwikkeld, zodat ik er maar een half uurtje per kwartaal voor nodig had.
Maar sinds kort moet ik er (bijna) niks meer voor doen.
Tegenwoordig werk ik met OkiOki.
Je geeft het toegang tot je bankrekening (no worries, het is veilig), je mailbox en de plaats waar je je bestanden opslaat zoals bv Google Drive. En vanaf dan gaat dat systeem voor elke transactie op je rekening een factuur zoeken in je inbox en in je map in de cloud. Als hij iets niet kan vinden, dan krijg je dat te zien in je to do lijstje en kan je manueel het juiste document of de juiste transactie aanduiden, of je kan nog snel even een document opladen en klaar.
Je boekhouder heeft toegang tot het systeem en dus moet je verder helemaal niets meer doen.
Mijn boekhouder, Nicolas Dhoore, biedt het programma gratis aan zijn klanten aan. Echt handig hoor!