Hoe en waarom je best reviews verzamelt voor op je website

Ilse Lathouwers

Ik maak mooie, overzichtelijke websites, speciaal voor freelancers.

Gepubliceerd op 30/12/2021

Over: Website tips

Waarom reviews belangrijk zijn

Verzamel jij consistent reviews van je klanten?

Als iemand overweegt om met jou te gaan samenwerken, helpt het als die ziet dat andere klanten ook al heel tevreden waren. Social proof noemen ze dat.

Dus ook op jouw website kan je best een aantal testimonials zetten.

Hoe vraag je een review?

Maar hoe verzamel je die?

Vraag tegen het einde van de samenwerking of net na de samenwerking aan je klant of die een review zou willen schrijven. Zo zit het nog vers in het geheugen.

Het is een goed idee om de review via LinkedIn te vragen. Zo kan je aantonen dat je het niet zelf hebt verzonnen en kunnen mensen op je LinkedIn profiel de review ook al zien.

Dan laat je aan je contactpersoon weten dat je via LinkedIn een mail zal sturen waarin gevraagd wordt naar een review.

In het filmpje hieronder toon ik hoe je dat doet.

Als het nodig is, zou je nog een aanpassing kunnen vragen, en wanneer je dat wil kan je de review op je profiel plaatsen.

En eens de review op je profiel staat, kunnen we die overnemen op jouw website.

Misschien vind je dit ook interessant…