Hoe je het inplannen van afspraken met klanten kunt vereenvoudigen

Ilse Lathouwers

Ik maak minimalistische websites, help solopreneurs om meer overzicht en eenvoud te krijgen in hun to do’s, inbox en administratie en deel tips over interessante opleidingen, online tools en hoe je meer tijd en geld kunt overhouden.

Onderwerp: Online tools | Website tips

Gepubliceerd op 22/10/2020

Steek je best wel wat tijd in het inplannen van afspraken met je klanten?

Wordt er heel wat over en weer in agenda’s gekeken om uiteindelijk tot een moment te komen dat voor jullie allebei past? Je kan heel wat tijd besparen door dit proces te automatiseren.

Laat je klanten vanaf nu online hun afspraak met jou vastleggen.

Zij krijgen enkel de momenten te zien waarop jij vrij bent, kiezen een moment dat voor hen past, en het komt automatisch in jouw agenda te staan.

Wil jij of de klant de afspraak toch nog verzetten? Dan kan dat door gewoon op de link te klikken en een ander moment te kiezen.

Er zijn verschillende systemen om dit te doen, zoals bijvoorbeeld Acuity of Calendly.

Bij Acuity lijk je momenteel geen gratis versie meer te hebben. Het start meteen vanaf 14$ per maand.

Bij Calendly is er wel een gratis versie en daarin kan je de koppeling maken met één kalender, en je kan één type afspraak maken in de gratis versie. Dus bijvoorbeeld een kennismakingsgesprek van 30 minuten. Voor 8$ per maand kan je wel een onbeperkt aantal types afspraken aanmaken en kan je 2 agenda’s koppelen.

Zelf werk ik met Calendly, en het werkt echt heel intuïtief. Het is een handig systeem dat je veel tijd kan uitsparen, zeker als je veel afspraken moet vastleggen. Dus de moeite waard om eens te bekijken.

Wil je meer van dit soort tips?
Schrijf je dan in op mijn VIP-lijst. 🙂